Des del naixement fins als 12 mesos els nadons
realitzen tot un seguit de canvis que es van observant a poc a poc. A partir del primer any fins als
dos els infants realitzaran canvis molt més rellevants.
En aquesta franja d’edat els infants continuen
amb la seva curiositat i necessitat d’explorar. La criatura va aprenent les
noves possibilitats d’acció i en gaudeixen, ja que els seus moviments es tornen
més coordinats i més precisos.
En la franja de 12 a 18 mesos l’infant:
Desenvolupament psicomotriu i autonomia personal
|
Desenvolupament vers les relacions
amb l’entorn físic i social
|
Desenvolupament de la comunicació
i el llenguatge
|
· Es posa dret i fa
passes sense suport.
· Fa rodar una
pilota com ho fa un adult.
· Comença a
utilitzar la cullera abocant-ne força.
· Comença a admetre
menjar sòlid.
· Manipula
lliurement amb jocs de construcció.
· Reconeix parts del
cos: cap, mans, peus.
|
·Reconeix persones
no familiars que pertanyen al seu entorn quotidià.
· Reconeix els
objectes d’ús habituals (cullera, tovallola, joguines…).
·Imita, en el joc,
els moviments de l’adult.
· Accepta l’absència dels pares tot i que pot
protestar d’entrada.
· Repeteix les accions que el fan riure o
criden la seva atenció.
· Explora i es mostra encuriosit pels objectes
familiars.
|
· Repeteix sons que
fan altres persones.
· Fa cas d’ordres simples que van acompanyades
de gestos.
· Combina dues síl·labes diferents.
· Identifica entre
dos objectes el que se li demana.
·Li agrada mirar
contes d’imatges.
· Atén quan criden el seu nom.
|
En la franja de 18 a 24 mesos l’infant:
Desenvolupament psicomotriu i autonomia personal
|
Desenvolupament vers les relacions
amb l’entorn físic i social
|
Desenvolupament de la comunicació
i el llenguatge
|
· Beu amb la tassa
tot aguantant-la amb les dues mans.
· Comença a menjar
amb la cullera abocant-ne una mica.
· Reconeix estris d’higiene personal.
·Reconeix parts del cos: ulls, nas, boca,
dits…).
· Doblega la cintura
per recollir objectes sense caure.
· Es reconeix a si
mateix en les fotografies
|
·Reconeix els
espais bàsics del seu entorn habitual (casa, parc, escola…).
· Juga amb altres
infants durant estones curtes.
·Comparteix objectes amb altres infants quan
se li demana.
·Reconeix alguns elements propis de l’estació
de l’any en què es troba: roba, sabates…
·Participa habitualment
en les activitats que se li proposen.
· Comença a
reproduir accions reals amb joguines (nines, cotxes…).
|
·Utilitza una o
dues paraules significatives per designar objectes o persones.
· Gaudeix en sentir
música i imita gestos i ritmes.
·Comença a entendre
i a acceptar ordres verbals (recollir, asseure’s…).
· Comença a ajuntar
paraules aïllades per construir les primeres frases” (mama-pa).
· Atribueix funcions als objectes més
familiars i comença a anomenar-los.
·Imita sons
d’animals i objectes coneguts (onomatopeies).
|
En el desenvolupament motor els infants durant
aquesta franja d’edat han desenvolupat moltes facetes com:
- - Gateig
- - Recolzament als
mobles o persones adultes
- - Començar a caminar
- - Aixecar-se i acotxar-se
- - Saltar
- - Pujar escales
- - Asseure’s sols...
Per ajudar a incentivar aquet desenvolupament
en els petits/es és important el joc, aj que mitjançant les activitats i els
joc els infants creixent i aprenen sobre el món que els envolta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada