dimecres, 21 de maig del 2014

El desenvolupament infantil de 1 a 2 anys

Des del naixement fins als 12 mesos els nadons realitzen tot un seguit de canvis que es van observant a  poc a poc. A partir del primer any fins als dos els infants realitzaran canvis molt més rellevants.

En aquesta franja d’edat els infants continuen amb la seva curiositat i necessitat d’explorar. La criatura va aprenent les noves possibilitats d’acció i en gaudeixen, ja que els seus moviments es tornen més coordinats i més precisos.

En la franja de 12 a 18 mesos l’infant:

Desenvolupament psicomotriu i autonomia personal
Desenvolupament vers les relacions
amb l’entorn físic i social
Desenvolupament de la comunicació
i el llenguatge
     ·   Es posa dret i fa passes sense suport.
     ·   Fa rodar una pilota com ho fa un adult.
     ·  Comença a utilitzar la cullera abocant-ne força.
     ·   Comença a admetre menjar sòlid.
     ·  Manipula lliurement amb jocs de construcció.
     ·  Reconeix parts del cos: cap, mans, peus.
     ·Reconeix persones no familiars que pertanyen al seu entorn quotidià.
     · Reconeix els objectes d’ús habituals (cullera, tovallola, joguines…).
     ·Imita, en el joc, els moviments de l’adult.
     · Accepta l’absència dels pares tot i que pot protestar d’entrada.
      · Repeteix les accions que el fan riure o criden la seva atenció.
    · Explora i es mostra encuriosit pels objectes familiars.
     · Repeteix sons que fan altres persones.
     · Fa cas d’ordres simples que van acompanyades de gestos.
     ·  Combina dues síl·labes diferents.
     · Identifica entre dos objectes el que se li demana.
     ·Li agrada mirar contes d’imatges.
     ·  Atén quan criden el seu nom.

En la franja de 18 a 24 mesos l’infant:

Desenvolupament psicomotriu i autonomia personal
Desenvolupament vers les relacions
amb l’entorn físic i social
Desenvolupament de la comunicació
i el llenguatge
     ·  Beu amb la tassa tot aguantant-la amb les dues mans.
    ·  Comença a menjar amb la cullera abocant-ne una mica.
     ·  Reconeix estris d’higiene personal.
    ·Reconeix parts del cos: ulls, nas, boca, dits…).
    · Doblega la cintura per recollir objectes sense caure.
     · Es reconeix a si mateix en les fotografies
    ·Reconeix els espais bàsics del seu entorn habitual (casa, parc, escola…).
    ·    Juga amb altres infants durant estones curtes.
    ·Comparteix objectes amb altres infants quan se li demana.
    ·Reconeix alguns elements propis de l’estació de l’any en què es troba: roba, sabates…
    ·Participa habitualment en les activitats que se li proposen.
    ·  Comença a reproduir accions reals amb joguines (nines, cotxes…).
     ·Utilitza una o dues paraules significatives per designar objectes o persones.
     · Gaudeix en sentir música i imita gestos i ritmes.
     ·Comença a entendre i a acceptar ordres verbals (recollir, asseure’s…).
    · Comença a ajuntar paraules aïllades per construir les primeres frases” (mama-pa).
     · Atribueix funcions als objectes més familiars i comença a anomenar-los.
     ·Imita sons d’animals i objectes coneguts (onomatopeies).

En el desenvolupament motor els infants durant aquesta franja d’edat han desenvolupat moltes facetes com:
-         - Gateig
-        -  Recolzament als mobles o persones adultes
-         - Començar a caminar
-         - Aixecar-se i acotxar-se
-         - Saltar
-         - Pujar escales
-        -  Asseure’s sols...

Per ajudar a incentivar aquet desenvolupament en els petits/es és important el joc, aj que mitjançant les activitats i els joc els infants creixent i aprenen sobre el món que els envolta.

En aquesta edat els interessa aprendre de tot i comencen a jugar tot sols, però encara gaudeixen més si les persones adultes trobeu temps per jugar amb elles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada