El procés
d’ensenyament-aprenentatge “és un fenomen
universal necessari per a la continuïtat cultural, a traves de la qual una
generació prepara a l’altra”
En aquest procés el mestre/a ha
d’establir primerament una relació afectiva amb els seus infants, a de tenir un
paper de guia, guiar als infants en el seu procés d’ensenyament-aprenentatge,
ajudar-los i estimular el seu desenvolupament i coneixement de nous continguts
i ha de tenir en compte que la informació que transmeti als alumnes ha de ser
eficient i efectiva. Com hem dit anteriorment el docent ha detenir una relació
afectiva en els infants, per a que ells, es sentin segurs i estiguin còmodes a
l’aula, que els mostri confiança per ajudar-los i per a que ells siguin
participatius. També ha de tenir una relació estreta amb les famílies per poder
realitzar un seguiment més complet dels infants.
Tot i això el mestre/a ha de seguir
formant-se per dominar els coneixements, les metodologies, les estratègies i
procediments per dur-los a terme a l’aula.
Quan parlem de l’alumne/a hem de
tenir clar que són els principals protagonistes en aquest procés i per això hem
de treballar per a que tinguin un bon desenvolupament. Els infants han de tenir
un paper actiu en la construcció del seu procés d’aprenentatge, ha de ser
crític, creatiu i reflexiu, també ha de motivar-se per seguir aprenent, tenir
una relació afectiva i col·laborativa tant amb els companys com amb el
professor/a. Ha de gaudir i participar en les activitats de l’aula o fora de
ella, ha de ser capaç de crear els seus propis coneixements i seguir-los
augmentant durant del seu creixement.
Per concloure, recordar que sense
l’educador/a i l’alumne/a no pot haver-hi un procés d’ensenyament-aprenentatge
i sense la relació activa i afectiva d’aquests dos aquest procés pot variar. És
molt important que els educadors/es incentiven aquestes actituds positives en
els seus alumnes per a que ells mateixos és puguin construir el seu propi
aprenentatge i que aquest procés és desenvolupi d’una manera adequada i
significativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada