dimarts, 27 de maig del 2014

En el procés d’ensenyament-aprenentatge, quin és el paper del/la mestre/a i quin el de l’alumne/a?


El procés d’ensenyament-aprenentatge “és un fenomen universal necessari per a la continuïtat cultural, a traves de la qual una generació prepara a l’altra”

En aquest procés el mestre/a ha d’establir primerament una relació afectiva amb els seus infants, a de tenir un paper de guia, guiar als infants en el seu procés d’ensenyament-aprenentatge, ajudar-los i estimular el seu desenvolupament i coneixement de nous continguts i ha de tenir en compte que la informació que transmeti als alumnes ha de ser eficient i efectiva. Com hem dit anteriorment el docent ha detenir una relació afectiva en els infants, per a que ells, es sentin segurs i estiguin còmodes a l’aula, que els mostri confiança per ajudar-los i per a que ells siguin participatius. També ha de tenir una relació estreta amb les famílies per poder realitzar un seguiment més complet dels infants.

Tot i això el mestre/a ha de seguir formant-se per dominar els coneixements, les metodologies, les estratègies i procediments per dur-los a terme a l’aula.


Quan parlem de l’alumne/a hem de tenir clar que són els principals protagonistes en aquest procés i per això hem de treballar per a que tinguin un bon desenvolupament. Els infants han de tenir un paper actiu en la construcció del seu procés d’aprenentatge, ha de ser crític, creatiu i reflexiu, també ha de motivar-se per seguir aprenent, tenir una relació afectiva i col·laborativa tant amb els companys com amb el professor/a. Ha de gaudir i participar en les activitats de l’aula o fora de ella, ha de ser capaç de crear els seus propis coneixements i seguir-los augmentant durant del seu creixement.

Per concloure, recordar que sense l’educador/a i l’alumne/a no pot haver-hi un procés d’ensenyament-aprenentatge i sense la relació activa i afectiva d’aquests dos aquest procés pot variar. És molt important que els educadors/es incentiven aquestes actituds positives en els seus alumnes per a que ells mateixos és puguin construir el seu propi aprenentatge i que aquest procés és desenvolupi d’una manera adequada i significativa.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada