La concepció constructivista té l’objectiu de
formar als ciutadans amb un conjunt de competències bàsiques, entre les quals
mencionem la capacitat d’opinar, participació activa i cooperativa, capacitat
per a criticar i crear entre altres.

Utilitzar aquestes estratègies constructivistes
ens proporciona que els alumnes siguin els constructors dels seus propis
processos d’aprenentatge a partir dels seus coneixements previs i experiències,
cosa que facilitarà la motivació en l’atenció a l’aula i la facilitació d’adquirir
nous coneixements. Proporciona una manera lliure de treballar, ja que com hem
nomenat són els mateixos alumnes qui busquen la seva manera pròpia d’aprendre,
això si, sempre amb l’ajuda de l’educador/a guiant-los pels passos a seguir.

Els beneficis que aporta aquest ensenyament és
la de crear propis processos d’aprenentatge, augmentar la confiança dels
alumnes, reduir la por a equivocar-se, aprendre a qüestionar-se i a rectificar,
aprendre a respectar als altres i augmentar l’atenció i motivació escolar.
Des de aquí
us animem a què practiqueu amb els vostres fills aquest ensenyament
constructivista mitjançant les tasques quotidianes de la llar familiar per
exemple, fer col·laborar als vostres fills/es en les tasques de la casa i
deixar que ells/es busquin una solució o aprenguin a realitzar-ho, guiar-los si
tenen dubtes i motivar-los per a què vols preguntin, ajudar-los en les feines
de l’escola deixant que ells/es mateixos busquin diferents solucions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada