dimarts, 6 de maig del 2014

En qui recau la responsabilitat d’educar els fills i filles?

Garantir una bona educació als més petits és molt important per a què aquest es puguin desenvolupar correctament.


Qui s’encarrega de garantir aquesta educació? En un principi, la responsabilitat d’educar als fills recau sobre les famílies. Però, que passa amb els infants que es passen més hores a l’escola que a casa amb la seva família? O que passa si les famílies no estan fent aquesta tasca? L’escola no ha de netejar-se les mans en aquest aspecte i excusar-se dient que és la responsabilitat dels pares.

Des de l’escola s’ha d’ajudar a aquestes famílies que, sigui pel que sigui, tenen més dificultats per a educar els seus fills. Però, no nomé a aquestes famílies sinó que l’escola ha de treballar conjuntament en totes les famílies per tal d’aconseguir una bona educació dels nens.

Així, no és correcte que un pare digui que ja l’educaran a l’escola i tampoc que una mestra digui que ja l’educaran a casa. Aquest fet passa moltes vegades i el resultat és un nen sense educació, que no té responsabilitat pel que fa, no té respecte, crida, demana les coses en autoritat, etc. Estem tots d’acord, pares i mestres, que no volem nens així, per tant és molt important treballar conjuntament per tal de garantir als nens una educació favorable.



En conclusió, la responsabilitat d’educar als fills recar principalment en les famílies però l’escola no es queda aïllada, ja que també ha de garantir una bona educació als nens i la millor manera d’aconseguir això és treballar conjuntament família i escola.


2 comentaris:

  1. Hola, som el grup del bloc "El desenvolupament infantil FDLP" http://eldesenvolupamentdelinfantfpd.blogspot.com.es/

    Un cop llegit en qui recau la responsabilitat d’educar els fills i filles ens agradaria saber que penseu vosaltres d'on s'eduquen millor els infants?

    ResponElimina
  2. Hola!
    Nosaltres pensem que els infants han d'adquirir una educació bàsica a casa per la seva família, però pensem que l'educació no és un procés que tingui un punt final, sinó que es va desenvolupant al llarg de tota la vida, així pensem que tots els agents educatius que interactuen amb els infants haurien de col·labora en aquest desenvolupament.

    ResponElimina